100 Кила: Бизнес планът спрямо българската музика е “Нямам такъв”Новини Репортажи Топ 

100 Кила: Бизнес планът спрямо българската музика е “Нямам такъв”

Рапърът 100 Кила, чието рождено име е Явор Янакиев, е един от най-успешните изпълнители у нас. Но успехът му е изкован в много препятствия, труд и дисциплина.

Родом е от е Варна през 1983 година. Започва да работи едва на 13 години, за да помага на семейството си. Учи в професионалната гимназия по електротехника и строителство в град Търговище, където завършва осми клас. Години по-късно успява да приключи гимназиалното си образование.

100 Кила: Бизнес планът спрямо българската музика е “Нямам такъв”

Въпреки трудностите, продължава да преследва мечтите си. В началото на кариерата си Явор става известен като “Пъфа” заради приликата си с легендарния рапър Puff Daddy, а псевдонима 100 Кила означава понасяне на голяма тежест и произлиза от варненския жаргон. Килата се изявява и като DJ по набиращите скорост черни партита.

За 15 години издава 4 студийни албума. Носител е на шест награди “Рапър на годината”. Снима се в реалити формати и ТВ сериали. Участва в благотворителни каузи, свързани с развитието на младите българи. Житейската му философия е вплетена в заглавието на албума му от 2018 година “Това, че нямаш, не означава, че не можеш да бъдеш”.

100 Кила: Бизнес планът спрямо българската музика е “Нямам такъв”

Един от най-хитовите  рапъри е категоричен, че авторските и изпълнителски права на българските артисти не са защитени и те не са справедливо заплатени.

“Нямаме никаква подкрепа от българските музикални телевизии. Те са влезли само в един или два пакета от музикални къщи, които им подават имената. Аз съм един от най-продуктивните независими артисти в България. Последният ми албум включва 27 песни. Но нито една музикална телевизия не е вдигнала телефона да ми се обади, да каже: “Извинявай, искаш ли да говорим за това” – споделя той в студиото на „120 минути“ по БТВ.

Признава, че инвестициите в музикалните продукти, които прави, надхвърлят значително получаваните суми, а в системата на работа на „Мюзикаутор“ има доста пропуски.

“Бизнес планът спрямо българската музика е “Нямам такъв”. Аз съм на сцена да не казвам от колко точно… от дълги години. От „Мюзикаутор“, които уж пазят моите права, упорито се правят на заспали. Събранието им е в 9 часа сутринта, защото никой не си дава сметка, че ако аз тръгвам от Варна, за да бъда в 9 часа, аз трябва да тръгна в 2 през нощта. Обаче тях ги мързи като аристократи да изместят часа следобед, ние вече 10 години не можем да отидем на събрание на „Мюзикаутор“, а отчисленията ми са жълти стотинки. Върху инвестицията на заснемането на шест клипа, аз взимам абсолютно смешни пари. Единствената платформа, която я е грижа българския артист, се казва YouTube и няма общо с България” – разказва изпълнителят.

Още

Leave a Comment